Afrika
Asien
Europa
Nordamerika
Forside
Sydamerika
Oceanien
Toplevelser
Klik for at se indslaget…


TYSKLAND 1984, 1987, 1992, 2010 & 2018

 
Destinationen var Amsterdam for Stjerneklubben ved DanaWeb i foråret 2018.
Men på vejen gjorde vi et pitstop nord for Hannover, hvor der holdt fire superbiler klar,
som deltagerne skulle forlyste sig med i et par timer. Den knaldrøde Lamborghini Huracán 
var for mit vedkommende absolut højdepunktet at prøve, og det kildede i marv og ben, når...
 
 ...de over 600 hestekræfter blev sluppet løs i fuldblodsraceren. Den bruger ikke
meget mere end 3 sekunder på at komme op på 100 km/t, og der ligger en 5,2
liters motor med V10 under bagsmækken. Den første af disse ikoniske biler blev...
 
 ...produceret i 1963 af italienske Ferruccio Lamborghini, der gennem sit liv havde
opbygget en blomstrende forretning på at lave gedigne traktorer. Han var dog også pjattet
med sportsvogne og havde blandt andet en Ferrari. En dag gik koblingen på den i stykker og
til hans forbløffelse fandt han ud af, at det var den samme type, der blev brugt i hans traktorer.
Ferruccio Lamborghini besluttede herefter, at han ville bygge og sælge den perfekte sportsvogn.
 
Håndsoprækning i forhold til om Yaris-firmabilerne burde udskiftes med Huracán.
Siden 1998 har Automobili Lamborghini været ejet af Audi, men har fortsat base i Bologna.
 
 Aftenen før havde vi spenderet i Hamborgs natteliv med et par simple regler.
De måtte drikke alt det, de havde lyst til. Men promillen dagen efter ved middagstid
skulle være på nul komma nul, hvis der skulle trilles i en Lamborghini til millioner af kroner.
Vi havde derfor medbragt et alkometer på byturen, så de aftenen igennem kunne kontrollere
deres brandert og afstemme hvornår, det var tid til at skifte cocktails ud med postevand.
 
 Vores aarhusianske salgsleder er kommet i godt selskab i det tyske natteliv.
 

 
TYSKLAND 2010
 
 
Neuschwanstein
Det var vanskelige betingelser med silende regn og tæt tåge, da vi aflagde en
af Tysklands største turistattraktioner et besøg. Eventyrslottet, Neuschwanstein, 
blev opført af Kong Ludwig II af Bayern fra 1869 til 1886, og var en uforbeholden
hyldest til komponisten Wagner, der desværre døde før slottet var færdigbygget.


Det tog således 17 år at bygge Neuschwanstein, men Kong Ludwig II nåede kun at bo
på slottet i et halvt år inden, han blev afsat af sine nærmeste. De mente, han var blevet
sindssyg, og få dage efter døde Kongen ved mystiske omstændigheder, da han gik sig en tur.


Omkostningerne til at bygge det storslåede slot havde givet Bayern en gæld på
20 millioner rigsmark, men den blev afviklet i løbet af få år, da slottet blev åbnet for 
besøgende blot seks uger efter Kong Ludwig II's død. I dag besøges Neuschwanstein
årligt af over en million turister og indtjener store summer til den bayerske delstat.


Som det kan ses på dette udpluk af billeder, så byder slottet på
umanerlige udsigter året rundt i det naturskønne område, men...


...alt vi så var de nærmeste træer og den triste tåge :-(


En tur i "Der Grüne Wald" hjalp en smule på humøret - men det regnede stadig!
 

 
TYSKLAND 1992


Et kort visit ved resterne af Muren på vej hjem fra vores interrailrejse.


 

TYSKLAND 1987



De første mange år var Tyskland intet andet end rastepladser og...
 


 

TYSKLAND 1984

 


...uforståelige mekanikere.

 
Så skal du skynde dig til Cuba.
Observerede en del mænd i Egypten med noget, der lignede et numsehul i panden, men fandt ud af...
...end nogensinde før!
...det mozambikanske flag!